Alla inlägg under juni 2020

Av Jenny - 28 juni 2020 17:34

Strax efter att jag skrev mitt första inlägg upptäckte jag att min älskade Kanelen har gått bort. En söt liten cinnamon mus hona som jag skaffade i slutet av november. Hennes ålder var okänd så vet inte om det var ålder eller något annat. Nu ligger hon i alla fall begravd i trädgården tillsammans med mina andra smådjur som tidigare funnits i mitt liv. Kvar har jag 3 trevliga mus tjejer som behöver mig. Möss lever ungefär bara i 2 år, både uppfödaren och andra uppfödare varnade mig för det. Själv känner jag att oavsett ålder förtjänar alla husdjur ett bra liv in i det sista.


Mössen kom från en uppfödare men de var ett resultat av musköpare som inte tänkte så långt och sen bara gav tillbaka alla mössen till uppfödaren. Frågan är hur många smådjursägare som behandlar smådjur på detta sätt. Har kommit in i kattvärlden och vet hur den ser ut, katter är ju till skillnad från möss etablerade husdjur. Katter har även en egen sektion i djurskyddslagen medan smådjur som möss och råttor oftast ses som försöksdjur i djurskyddslagen eller som skadedjur. Möss är antingen försöksdjur som man ska experimentera med eller skadedjur som ska utrotas.


Som uppdatering om den tomma tvättmaskinen så kom hon på det nyss och började tvivla på sig själv lite. Försökte få henne att tro att hon bara inbillat sig att hon tvättade men gick inte så bra. Efter lite funderande kom hon fram till att det måste varit jag som hängt den. För inte kan väll katterna eller hunden varit så duktiga, dessutom hade tvätten varit fulla av hår om katterna hade rört den och hunden hade blivit rädd för maskinen säkert.

Av Jenny - 28 juni 2020 15:28

Har varit distans studier på universitetet och nu är det sommar, så har tillfälligt flyttat hem till min mor för att umgås med familj och min hund. För varmt för min smak just nu, känns lite som om man smälter. Hoppas det blir lite svalare så man kan upptäcka nya skogar i Skåne.


Mamma drog till affären för att handla och eftersom hennes tvätt blev klar tänkte jag att jag kunde vara snäll och hänga den. Jag tror hon har glömt bort att hon tvättade för hon har inte kollat tvättmaskinen än trots att hon varit hemma en stund nu. Eftersom jag är nyfiken på hennes reaktion när hon ser att maskinen är tom så tänker jag inte säga något. Får se när hon upptäcker det hela.


Med detta sagt så välkommen till min blogg där det kommer finnas lite allt möjligt för den som gillar lite variation.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards