Direktlänk till inlägg 14 juli 2020

Blir inget gjort idag

Av Jenny - 14 juli 2020 17:14

När man inte har några riktiga måsten att göra så blir man slöare. Det enda jag har är att gå ut med Haifa och att hon ska ha medicin för sin rygg. Märks på henne att vi är för sega nu, hon blir inte den där jobbiga intensiva hunden men hon är alert. Minsta rörelse och hon taggar till. Kan också vara att hon tycker vi är tråkiga, önskar att vi hade ekorrar runt trädgården eller apor. Då hade hon haft något att göra, även om dessa djur har blivit lite tråkiga. får kanske bita ihop och ta en längre runda med henne, har ju en skog här i närheten med massor av dofter och inga människor.


Vissa hundar kan ge en dåligt samvete bara genom att titta på en, Haifa vet precis hur hon ska göra. Andra tuggar sönder skor men hon gör inget dumt utan ser mest bara olycklig ut. Så får bli en runda i skogen ikväll ändå, kan ju inte skylla på att hon är jobbig heller. Hon håller ungefär samma takt och drar aldrig, tar det emot i kopplet så stannar hon. Ibland önskar jag att hon var lite odräglig ibland så man har något att klaga på, men man får väl vara glad att hon är som hon är :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 december 2020 23:42

Scrollar på facebook och ser ett inlägg från kattjouren som visserligen lades ut för 3 veckor sedan men inlägget fick mig att inse hur utgången kan avgöras över vilken veterinär man får. I det här fallet handlade det om en katt som fått hade anemi oc...

Av Jenny - 18 december 2020 19:04

Så här i slutet av det mest unika året man kan vara med om. Med tanke på teknologin och forskningen så känns det lite udda att en pandemi kan bryta ut. Däremot efter det här året så inser man hur hjälplös männskligheten egentligen är och hur egoistis...

Av Jenny - 26 augusti 2020 10:06

I början av året följde jag med en vän för att se ifall man kunde bli blodgivare, tänkt på det länge men nu blev det faktiskt av. Tydligen hade jag vad som krävdes för att bli blodgivare, vilket jag tidigare inte trodde. Så i måndags blev det dags at...

Av Jenny - 17 juli 2020 20:32


Skulle bli en mysig runda i Saxtorp, men efter lite förvirring hamnade man i en skog utan riktiga stigar. Såg väldigt mysigt ut tills man gick dit och upptäckte att det var lite lerigt och blött. Tur man har en hund som tar det lugnt och är försiktig...

Av Jenny - 15 juli 2020 22:57


Tog en runda i Rydebäck idag, blev inga bilder men var mysigt ändå. Mitt fotointresse har svalnat något då jag gärna njuter av stunden istället för att ta kort på den. Gick längs stranden och åt lite med utsikt över Ven och Danmark. Måste säga att Sk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards